början på ett nyttigare liv !

Hej jag ville bara börja med att säga att min nyår va mysig och den spnderades först på eftermiddan med att kolla på smällarna inne i stan med mamma och jonna , senare på kvällen kom gustav och sov över , myyys <3 . Och jag hann knappt ta några bilder men looken blev blanka tights , vitt linne med ett genomskinligt nät linne över , lite skinade diamant smycken , högklackat , lockigt hår och självklart va lösfransarna på på nyår ! Aja va jag ville berätta lite om va att jag har nämnligen gjort ett nyårs löfte med mig själv , jag ska börja gå på detox ,iaf ska jag testa i en vecka , från och med imon ! Det innebär alltså inte godis fören lördag och speciella dagar ( men det blir nog pizza nån dag haha .. ) och jag ska dessutom försöka börja lära mig att gilla cola light (försöka!). Hårt , med sant ! Så nu framöver blir det mycket frukt och grönt och massa smoothies ! Jag hade tänkt att visa hur min karta ska se ut 

Börja dagen
Stort glas vatten helst med pressad citron , Morgonpromenad eller yoga  

Frukost
Fruktsallad , te, yoghurtsmoothie , naturell hälsoyoghurt (observera då att honung socker & mjölk ska bort !!)

Mellis
Torkad frukt, grönt te, pressad apelsin juice

Lunch
sallad

Mellis
Banan och morotsjuice

Middag
en liten bit kokt lax eller kycklingfilé. (alltså va mamma lagar)

Kväll
Halv avokado eller en macka (måste lära mig gilla advokado, usch!!)

Innan du lägger dig
Meditera eller ta en kvällspromenad och en varm dusch!


Detox har flera välgörande effekter:

• Svullnader går ner eller försvinner.
• Du blir piggare, får klarare tankar och minns bättre.
• Det minskar eller tar bort förkylning och allergi.
• Humöret blir jämnare.
• Huden blir mjukare, mindre torr och smidig.
• Det ger starkare hår och naglar.
• Det minimerar eller eliminerar problem med gaser, magont och svullen buk.
• Det minskar smärta och ledvärk eftersom inflammationen minskar


Så nu måste ni tro mig , imon börjar det nyttiga livet och detta hjälper verkligen att bli smalare och slankare . Men ikväll avslutar jag med tacos haha ! ;)



 


Kommentarer
Postat av: nattiis

jag har oxå funderat på en detox! gjorde för ett något år sedan med mamma:)

fast det där med cola light ska du nog skippa:) cola light är typ ren gift, och det innehåller massa sötningsmedel ( som aldrig går ut från kroppen) , fast alla jag ska inte lägga mig i egentligen, kan inte låta bli bara (a)

2010-01-02 @ 15:17:11
URL: http://snatalie.blogg.se/
Postat av: amandaaapanda ;*

HAHA nej men det md colan är säkert bara myt ;) men det lät bra haha ! jo men efter denna veckan får vi la se hur jag mår !

2010-01-02 @ 15:21:02
URL: http://anilssson.blogg.se/
Postat av: donnnaaaa

wow... lycka till säger jag bara :O haha, ne men ja ska oxå försöka amanda ;) ska vi pusha varandra? :) haha

2010-01-05 @ 13:03:17
Postat av: amandaaapanda ;*

HAHA DU ?! nej ja skoja ba , jo men vi gör det tsm :D kramiis

2010-01-06 @ 17:59:31
URL: http://anilssson.blogg.se/
Postat av: jennifer

vad är detox för ngt :o fattade inte riktigt (a)

2010-02-15 @ 16:32:49
URL: http://jennstasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0